Zautomatyzowany dashboard marketingowo-sprzedażowy

Kategoria: 

Marketing i sprzedaż

Użyte technologie: AirTable

O kliencie

Naszym klientem była firma usługowa średniej wielkości, znajdująca się w fazie intensywnego rozwoju biznesowego. Jej menadżerowie prowadzili różne działania marketingowo-sprzedażowe rozproszone na wiele kanałów. Ilość kampanii stale rosła, co utrudniało ocenę ich skuteczności i kontrolę wydawanych budżetów.

Podstawowe problemy naszego klienta

Duże rozproszenie danych

Kampanie marketingowo-outreachowe były prowadzone na wielu kanałach jednocześnie (m.in. Google Ads, Meta, Cold call). Przy tak dużej dywersyfikacji prowadzonych działań, menadżerowie spędzali godziny tygodniowo na logowanie się do poszczególnych narzędzi i kopiowanie danych do firmowego excela.

Sposób oceny danych nie pozwalał na szybkie reagowanie

Ręczne kopiowanie danych do excela nie tylko zajmowało czas menadżerów, ale także opóźniało reakcje na kluczowe zdarzenia, ponieważ nikt nie uzupełniał danych na bieżąco. Dla menadżerów była to żmudna i monotonna praca, która spadała na ostatnie miejsce listy ich priorytetów.

Brak możliwości oceny realnej opłacalności kampanii

Dane z kanałów marketingowych o skuteczniości kampanii (np. wyświetlenia, wejścia czy konwersje) nie były w żaden sposób połączone z danymi z CRMa (np. kwota, na którą została podpisana umowa z klientem). Ocena opłacalności kampanii (wyliczenie ROI) była więc prawie niemożliwa, przez co dział marketingu nie posiadał danych, na podstawie których mógłby podejmować strategiczne decyzje.

Trudności z oceną efektywności pracowników

Firma oprócz kampanii online, prowadziła także działania cold-call, w których rodzaje konwersji różniły się od typowych marketingowych zdarzeń. Klient chciał mieć możliwość sprawiedliwej oceny obu rodzaju działań, aby móc porównać ich efektywność.

W odpowiedzi na problemy i wyzwania klienta wdrożyliśmy

Nowe, zautomatyzowane centrum zarządzania

Stworzyliśmy bazę danych w narzędziu AirTable, którą zintegrowaliśmy ze wszystkimi źródłami danych w taki sposób, aby były one automatycznie pobierane. Następnie utworzyliśmy przejrzyste interfejsy i dodaliśmy filtry, dzięki którym managerowie mają wgląd we wszystkie zbierane dane. Od teraz analiza wielu kampanii odbywa się w jednym miejscu, co znacząco przyspiesza operacje w firmie.

Alerty o kluczowych zdarzeniach

W celu przyspieszenia reakcji na ewentualne błędy i nieprawidłowości w kampaniach marketingowych, zaimplementowaliśmy automatyczne powiadomienia. Automatyzacja informuje przypisane osoby odpowiedzialne o wystąpieniu kluczowych zdarzeń (np. przekroczone budżety lub spadki w wyświetleniach reklam). Alerty wysyłane są zarówno drogą mailową jak i za pomocą komunikatora Slack.

Automatyzacja analizy danych sprzedażowo-marketingowych

Dodatkowo, aby analiza danych zajmowała managerom mniej czasu, połączyliśmy utworzony przez nas dashboard marketingowy z systemem CRM klienta. Takie rozwiązanie pozwala na porównanie danych marketingowych (np. koszt kampanii) z danymi sprzedażowymi (np. kaloryczność leada) i automatyczne wyliczenie ROI każdej prowadzonej przez firmę kampanii.

Ujednolicony system oceny efektywności

Aby umożliwić sprawiedliwą ocenę efektywności różnych działań marketingowych, stworzyliśmy wspólny model konwersji, który uwzględnia zarówno wyniki kampanii online, jak i efekty cold-call. Zintegrowaliśmy dane z obu kanałów i opracowaliśmy zunifikowane wskaźniki sukcesu. Teraz klient może łatwo porównywać skuteczność zespołów i podejmować decyzje oparte na rzeczywistej wartości działań.

Korzyści z wdrożenia

Czas oszczędzony na ręcznej analizie, firma wykorzystuje teraz kreatywnie.

Ocena kampanii i podejmowanie strategicznych decyzji stało sie prostsze.

Klient może w końcu rzetelnić ocenić efekty pracy swoich pracowników.

Szczegóły realizacji

Koszt realizacji

47 000 zł

Wzrost ilości otwarć sprzedaży

37% w skali miesiąca

Zwrot z inwestycji

po 6 miesiącach

Czas realizacji

8 tygodni

Chcesz stworzyć podobną automatyzację analizy danych w swojej firmie?

Napisz do nas i umów się na bezpłatną konsultację online z naszym specjalistą, dzięki której dowiesz się jak podobne wdrożenie mogłoby wyglądać w Twoim przedsiębiorstwie!

Kontakt

Napisz do nas!

Wybierz w formularzu temat, który Cię interesuje, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w przeciągu 24 h roboczych.

Pracownicy biura

Dziękujemy za kontakt!

Twoja wiadomość została pomyślnie przesłana. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.
Ups! Coś poszło nie tak, nie udało się wysłać formularza.