.webp)
Automatyzacja ofertowania w branży budowlanej
Wdrażamy dedykowane systemy, które same analizują zapytania, pilnują podwykonawców i spinają wyceny w całość. Łączymy Twojego Excela, CAD i telefon w jeden skuteczny mechanizm.
Automatyzacja ofertowania w budownictwie - dla kogo?
W Sagiton wdrażamy automatyzację w budownictwie, która usprawnia ofertowanie zarówno w firmach wykonawców generalnych jak i podwykonawców.
Generalni wykonawcy
Zalewa Cię fala zapytań, a inżynierowie grzęzną w ręcznej weryfikacji dokumentów? Pomożemy Ci wdrożyć zautomatyzowany system, który wstępnie przefiltruje tematy według Twoich kryteriów i usprawni komunikację z podwykonawcami. Nie musisz zmieniać swoich sprawdzonych metod kalkulacji czy analizy danych – my je tylko przyspieszymy i wyeliminujemy błędy.
Podwykonawcy
Pracujesz w terenie, a biurokrację nadrabiasz wieczorami? Zbudujemy dla Ciebie mechanizm, który "pilnuje interesu" w czasie rzeczywistym, gdy Ty jesteś na budowie. Automatyczne spisywanie ustaleń z telefonów, porządkowanie maili i przypomnienia o ofertach – wszystko dostosowane do Twojego rytmu pracy, bez skomplikowanych systemów, których trzeba się uczyć.
Dowiedz się jak wygląda automatyzacja ofertowania w branży budowlanej
Bezpłatna konsultacjaZobacz, jak wykorzystujemy automatyzację procesów biznesowych do skracania czasu przygotowania ofert
Poznaj nasze automatyzacje w budownictwie i dowiedz się jak dzięki nowoczesnym technologiom wdrażamy rozwiązania, które zdejmują ciężar "ręcznej roboty" i poprawiają efektywność pracy w firmach budowlanych.
Dashboardy ułatwiające analizę danych w branży AEC
.gif)
Wdrażamy inteligentne dashboardy biznesowe dla branży budowlanej, które integrują dane z różnych źródeł i prezentują je w czytelnej formie. Zobacz nasze demo dashboardu, który ułatwia podejmowanie decyzji, pokazując m.in. skuteczność zamykania ofert, ocenę efektywności sprzedawców czy czas trwania poszczególnych etapów ofertowania.
Zobacz demo dashboarduCase Study
Automatyzacja ofertowania w branży budowlanej: Akasison AutoPlanner
W jaki sposób firma Aliaxis skróciła czas odpowiedzi na zapytania klientów, dzięki automatyzacji procesu projektowania, obliczeń i ofertowania dla systemów podciśnieniowego odwodnienia dachów?

Aliaxis jest globalym liderem w produkcji nowoczesnych systemów hydraulicznych i energetycznych. W dobie rozwijających się technologii oraz rosnącej konkurencji, producent stanął przed wyzwaniem związanym z efektywnym ofertowaniem swoich klientów.

Podstawowe problemy, z którymi mierzyło się Aliaxis:
Długi czas przygotowania ofert
Zarówno u Aliaxis jak i firm konkurencyjnych proces przygotowania oferty trwał 5-6 tygodni, więc kluczowym celem było zdobycie przewagi nad konkurencją.
Brak standaryzacji oraz gwarancji jakości oferty
Mogła się ona różnić w zależności od tego, który z doradców technicznych ją przygotowywał.
Ograniczenia w dostępnych narzędziach
Istniejące na rynku rozwiązania nie potrafiły dobrać odpowiednich produktów i musiał robić to doradca techniczny - automatyzacja nie tylko dobiera elementy składowe, ale także robi to w sposób zrównoważony.
Brak wsparcia wymaganych formatów plików
Klienci wymagali od Aliaxis dostarczania ofert z projektami systemów odwodnieniowych w formacie BIM (pliki RVT), a narzędzia z których korzystało Aliaxis nie obsługiwały takich formatów.
Niewystarczający poziom dokładności
Opracowywane projekty często charakteryzowały się niedostateczną precyzją, co prowadziło do dodawania marginesu błędu na materiały i zwiększenia ilości odpadów budowlanych.
Kosztowny proces wdrażania nowych doradców technicznych
Wiedza o tym jak projektować podciśnieniowe systemy oparte na produktach Aliaxis jest złożona przez co proces onboardingu specjalistów był czasochłonny.
Wspólnie z Aliaxis wdrożyliśmy automatyzację działającą na platformie Hypar, co umożliwiło:
Automatyczny dobór odpowiednich produktów Aliaxis (np. średnic rur) uwzględniający optymalizację zużycia materiałów.
Generowanie oraz analizę projektów bazującą na informacjach i rysunkach technicznych otrzymanych od klientów.
Automatyczną weryfikację poprawności zaproponowanych systemów odwodnień dachowych oraz możliwość szybkiej rekalkulacji w przypadku konieczności naniesienia zmian.
Generowanie plików wyjściowych w formatach BIM (RVT) w odpowiednim poziomie dokładności, w tym generowanie bardzo dokładnych plików BIM, niemożliwych do przygotowania ręcznie.
Zapisanie wiedzy doradców technicznych Aliaxis w formie kodu bezpiecznie przechowywanego w środowisku chmurowym.
Generowanie dokładnych zestawień materiałowych, a nie szacunkowych wartości z dużym marginesem błędu.

Rozwiązanie nagrodzone na konferencji Robotics and Automation Awards 2024 w Londynie, w kategorii The Best Use of Robotics or Automation in Construction.
W rezultacie dzięki automatyzacji Aliaxis:
Zredukowało prace inżynieryjne
z 8 godzin do 1 minuty
Zmniejszyło margines błędu na odpady budowlane
z 10% na 3%
Skróciło czas przygotowania oferty
z 6 tygodni do 3 dni
Zminimalizowało zużycie materiałów
o 6-8%
Umów bezpłatną konsultację i dowiedz się jak mogłaby wyglądać automatyzacja kosztorysowania w Twojej firmie
Podczas bezpłatnej konsultacji nasz specjalista ds. procesów przeprowadzi wstępną analizę obecnego sposobu przygotowania ofert w Twojej firmie. Opowiesz nam o swoim procesie kosztorysowania – jakie zmienne wpływają na cenę usług, gdzie przechowujesz dane do kalkulacji i ile realnie wynosi czas przygotowania ofert. Na tej podstawie będziemy w stanie zaproponować, jak mógłby wyglądać dopasowany do Twoich potrzeb zautomatyzowany proces kosztorysowania.
Bezpłatna konsultacjaNasi partnerzy technologiczni





Jesteśmy jedynym w Polsce partnerem platformy Hypar
Hypar to platforma chmurowa służąca do automatyzacji projektowania w branży AEC. Umożliwia ona szybsze i bardziej efektywne tworzenie złożonych modeli budowlanych. Użytkownicy mogą korzystać z gotowych komponentów i algorytmów, a także tworzyć własne skrypty, co pozwala na dostosowanie procesu projektowania do indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami i zautomatyzuj ofertowanie AEC
Jako Sagiton pomagamy firmom z branży AEC we wdrażaniu automatyzacji procesów ofertowania – napisz do nas i uzyskaj wycenę dedykowanego rozwiązania.

Dziękujemy za kontakt!

