dashboardy e-commerce na laptopie

Automatyzacje sklepu internetowego, które realnie oszczędzają budżety

Opublikowano

11.12.2025

11:33

Zobacz, w jaki sposób możesz zautomatyzować sklep e-commerce, aby nie tylko polepszyć jakość obsługi klienta, ale przede wszystkim zaoszczędzić budżet!

dashboardy e-commerce na laptopie
Spis treści

Dashboardy, czyli efektywne zarządzanie danymi w e-commerce

Wdrożenie automatyzacji sklepu internetowego zazwyczaj zaczyna się od uporządkowania danych i stworzenia tzw. jednego źródła prawdy, czyli dostępu do nich w jednym miejscu. Dashboardy e-commerce pozwalają naszym klientom zbierać informacje rozproszone w wielu systemach i kanałach sprzedaży, a następnie przedstawić je w czytelnej formie dostosowanej do realnych potrzeb zespołu. Dzięki takim dedykowanym panelom, zarządzanie sklepem internetowym jest oparte na aktualnych danach. Poniżej znajdziesz dwa obszary, w których dashboardy e-commerce mają największy wpływ na efektywność sklepu online.

Panele do zarządzania danymi klienta

W e-commerce dane klientów bardzo często są rozproszone pomiędzy różne systemy i marketplace’y – przykładowo, gdy zamówienie zostało złożone na Allegro, informacje o kliencie pozostają wyłącznie w tym kanale sprzedaży i nie trafiają do wewnętrznych narzędzi sklepu. W efekcie przy obsłudze reklamacji lub zwrotów konieczne jest ręczne kopiowanie danych między systemami, co niepotrzebnie wydłuża czas pracy i zwiększa ryzyko błędów. Choć część narzędzi oferuje gotowe integracje, najczęściej obejmują one jedynie wybrane marketplace’y lub systemy. Dedykowana integracja sklepu internetowego, za którą płaci się jednorazowo na etapie wdrożenia, pozwala połączyć praktycznie wszystkie wykorzystywane platformy w jeden spójny ekosystem.

Dlaczego nie zawsze opłaca się korzystać z gotowych narzędzi?
Przy tworzeniu oferty dla jednego z naszych klientów w branży e-commerce okazało się, że roczny koszt subskrypcji narzędzia do automatyzacji sklepu internetowego wynosiłby aż 72 000 zł! Wdrożenie przez nas integracji, które odwzorowują potrzebne klientowi funkcjonalności, od zera, wyniosło firmę 28 000 zł. Oznacza to, że już w pierwszym roku działania automatyzacji, sklep e-commerce zaoszczędził 61% pierwotnie planowanego budżetu!

Dedykowana automatyzacja procesów obsługi klienta pozwala na wdrożenie własnego dashboardu do zarządzania sklepem e-commerce, który będzie w czasie rzeczywistym wyświetlał dane z różnych źródeł. Taki panel może prezentować dokładnie te informacje, których potrzebuje Twój zespół, a także umożliwiać różnego typu działania – na przykład szybki eksport danych o przyczynach zwrotów zamówień z Q4. W Sagiton wdrażamy bezpieczne dashboardy, łącząc automatyzację sklepu internetowego z naszym doświadczeniem w cyberbezpieczeństwie. W e-commerce zachowanie zasad przetwarzania danych zgodnie z RODO jest kluczowe, ponieważ właściciele sklepów odpowiadają za wszystkie dane klientów, które są gromadzone i eksportowane z systemów. Nasze automatyzacje obsługi klienta nie tylko zapewniają pełną kontrolę nad danymi, ale także ich właściwe zabezpieczenie. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc zautomatyzować Twój sklep online: https://www.sagiton.pl/kontakt

Dashboardy marketingowo-sprzedażowe

Jeśli prowadzisz sprzedaż w wielu kanałach sprzedaży lub realizujesz równolegle liczne kampanie reklamowe, trudno samodzielnie ocenić, które działania faktycznie przynoszą najlepsze wyniki. Automatyzacja sklepu internetowego i przepływu danych to podstawa do podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Pełna integracja sklepu internetowego ze wszystkimi źródłami danych umożliwia analizę efektywności kampanii w jednym dashboardzie, bez konieczności ręcznego łączenia raportów z różnych systemów. Dzięki temu możesz na bieżąco porównywać koszty i wyniki działań marketingowych w poszczególnych kanałach. Automatyzacja pozwala także przedstawiać dane w czasie rzeczywistym, aby zespół mógł natychmiast reagować na gwałtowne zmiany w budżetach czy wynikach sprzedaży. Customizowane dashboardy e-commerce mogą automatycznie wysyłać powiadomienia o krytycznych odchyleniach, na przykład o nagłym wzroście stawki CPC dla wybranej frazy kluczowej. Takie rozwiązanie usprawnia zarządzanie sklepem internetowym i zwiększa kontrolę nad wydatkami reklamowymi. Zamiast działać intuicyjnie, decyzje podejmowane są w oparciu o precyzyjne, aktualne dane. W efekcie budżet marketingowy wykorzystywany jest znacznie efektywniej, a rentowność kampanii łatwiejsza do mierzenia i optymalizacji.

dashboard e-commerce
Demo dashboardu e-commerce do analizy danych marketingowo-sprzedażowych

Dlaczego wdrożenie dashboardów biznesowych przynosi oszczędności sklepom internetowym?

Dzięki automatyzacji sprzedaży oraz wdrożeniu dashboardów, sklepy e-commerce ograniczają koszty operacyjne oraz lepiej wykorzystują zarówno czas swojego zespołu jak i budżety marketingowe. Automatyzacja procesów sprzedaży, która pozwala nam odpowiednio zwizualizować dane sprawia, że decyzje są szybsze, bardziej trafne i oparte na aktualnych danych, zamiast na ręcznych analizach czy intuicji.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia dashboardów biznesowych w sklepie internetowym:

  1. Oszczędność czasu pracy zespołu – pracownicy nie tracą godzin na przeklikiwanie się pomiędzy narzędziami, ręczne eksporty, kopiuj-wklej czy przygotowywanie cyklicznych raportów; dzięki automatyzacji sprzedaży wszystkie dane są dostępne w jednym miejscu, a w praktyce potrafi to odzyskać nawet do 50% czasu pracy części zespołu.
  2. Szybka reakcja dzięki alertom/powiadomieniom – odpowiednio wdrożona automatyzacja sklepu internetowego pozwala na wysyłanie powiadomień o krytycznych sytuacjach, takich jak wyczerpany budżet reklamowy, brak stanów magazynowych przy aktywnej kampanii czy gwałtowny wzrost kosztów – dzięki temu reagujesz natychmiast i unikasz "przepalania" środków.
  3. Świadome decyzje biznesowe – dedykowane dashboardy umożliwiają podejmowanie decyzji w oparciu o dane przedstawiane w czasie rzeczywistym: wiesz, kiedy wstrzymać reklamę, zwiększyć inwestycję w konkretny kanał sprzedaży czy dostosować poziom zatowarowania do faktycznego popytu – koniec z zarządzaniem stanami magazynowymi „w ciemno”.

Wymienione przez nas dashboardy to tylko przykłady usprawnień, z których mogą skorzystać właściciele sklepów internetowych – wizualizacja danych pozwala także na zarządzanie cenami produktów, zarządzanie wieloma magazynami czy programami lojalnościowymi. Jeśli widzisz, że któryś obszar w Twoim e-commerce potrzebuje poprawy efektywności, skontaktuj się z nami i uzyskaj bezpłatne demo dashboardu!

Dedykowana automatyzacja procesu zamówień i zwrotów

Automatyzacja takich procesów operacyjnych to dziś standard, który przyjął się w dużych sklepach na stałe. Tymczasem mniejsze sklepy internetowe często nadal obsługują zamówienia i zwroty ręcznie, co zwiększa ryzyko opóźnień, błędów oraz generuje zbędne koszty pracy. Właśnie tutaj kluczową rolę odgrywają automatyzacje sklepu internetowego, które usprawniają codzienne działania bez konieczności zatrudniania dodatkowego personelu. Pewnie jako właściciel sklepu internetowego pomyślisz teraz, że dedykowane wdrożenie jest poza zasięgiem Twojego budżetu i stać cię tylko na gotowe półśrodki. Jednak ceny usług zautomatyzowania procesów e-commerce zaczynają się już od około 10 tys. zł – a jest to jednorazowy koszt wdrożenia, nie tak jak w przypadku popularnych platform subskrypcja sięgająca kilku tysięcy złotych miesięcznie. Dedykowane rozwiązania często więc, choć oczywiście nie zawsze, okazują się znacznie bardziej opłacalne. Skontaktuj się z nami i uzyskaj wycenę oraz ROI swojej automatyzacji, aby dowiedzieć się co opłaca się wdrożyć w Twoim sklepie internetowym!

Zautomatyzowane zarządzanie zamówieniami

Jeśli w Twoim e-commerce proces zarządzania zamówieniami nadal polega na ręcznym przeklejaniu danych klientów lub wypełnianiu exceli – ten akapit jest dla Ciebie! Odpowiednio stworzone systemy automatyzujące pozwalają na pełną obsługę zamówień od momentu zakupu aż po dostawę bez ręcznego przekazywania danych pomiędzy narzędziami. Zamówienia mogą być automatycznie przesyłane do systemów magazynowych i księgowych. Możliwe jest także wdrożenie integracji z firmami kurierskimi w celu natychmiastowego generowania etykiet nadawczych i numerów przesyłek. Każda zmiana statusu zamówień – od „złożone”, przez „w realizacji”, po „wysłane” – może być automatycznie aktualizowana i komunikowana klientowi. Dzięki temu poprawia się jakość obsługi klienta, a liczba zapytań o status paczki spada. Automatyzacja umożliwia także usprawnienie procesu zbierania opinii i ocen, np. poprzez wysyłkę wiadomości e-mail po dostarczeniu produktu lub oferowanie spersonalizowanego rabatu w zamian za recenzję. Ręczna obsługa zamówień w sklepie internetowym to już przeszłość, jeśli chcesz zachować konkurencyjność na rynku, większość zadań powinny wykonywać za ciebie systemy automatyzacyjne.

Chcesz wdrożyć automatyzację w swoim sklepie internetowym? Skontaktuj się z nami i uzyskaj bezpłatną wycenę oraz ROI dla swojego e-commerce!

Zapytaj o wycenę

Automatyczna obsługa zwrotów

Kolejną "bolączką" naszych klientów, którzy nie zautomatyzowali sklepu e-commerce w czas, jest ręczna obsługa zwrotów. Tymczasem automatyzacja pozwala obsługiwać cały proces zwrotów bez angażowania zespołu w powtarzalne czynności – po co płacić za coś, co może dziać się samo? Jak to może wyglądać: po zgłoszeniu zwrotu klient otrzymuje automatyczne potwierdzenia statusu oraz szybki zwrot środków dzięki integracjom z bramkami płatniczymi. System samodzielnie generuje korekty dokumentów fiskalnych i wysyła je do klienta oraz archiwizuje w księgowości. Przyjęcie towaru aktualizuje stany magazynowe w czasie rzeczywistym, przypisując produkt do dalszej sprzedaży, naprawy lub utylizacji. Ustandaryzowane formularze zwrotów wraz z automatyczną komunikacją zmniejszają liczbę zgłoszeń do biura obsługi, poprawiając tym jakość obsługi klienta. Jeśli brzmi to dla Ciebie zbyt banalnie, bo masz już wdrożone wszystkie te usprawnienia, pomyśl także o zastosowaniu w swoim sklepie AI. Sztuczna inteligencja może generować raporty o przyczynach zwrotów i automatycznie analizować problemy produktowe czy dawać wskazówki o tym, w jaki sposób ograniczać ich skalę w przyszłości.

Więcej o automatyzacji zwrotów i reklamacji przeczytasz w naszym artykule Automatyzacja reklamacji, zwrotów i obsługi serwisowej

Automatyzacja obsługi klienta do priorytetyzacji ticketów

Na rynku istnieje wiele gotowych narzędzi do obsługi zgłoszeń i organizacji pracy w e-commerce, a systemy ticketowe od lat stanowią podstawę sprawnego zarządzania sklepem internetowym. Dzięki wdrożeniu AI możliwe staje się jednak ich znaczne rozszerzenie – algorytmy analizują treść wiadomości klientów, rozpoznają poziom emocji czy pilność problemu i na tej podstawie automatycznie nadają priorytet sprawom w kolejce obsługi. Tego typu rozwiązania idealnie uzupełniają różnego rodzaju systemy ticketowe, przyspieszając reakcję zespołu i zwiększając skuteczność działań. W połączeniu z rozwiązaniami, jakie daje automatyzacja sklepu internetowego, pozwala to lepiej wykorzystywać czas konsultantów i skupić się na najbardziej wymagających przypadkach.

Sama priorytetyzacja nie zapewnia jednak największych oszczędności – skraca ona jedynie czas podejmowania decyzji przez pracowników, który niekoniecznie musi być długi. Realną redukcję kosztów przynosi dopiero ograniczenie liczby zgłoszeń, które w ogóle trafiają do konsultantów. Możesz zredukować liczbę roboczogodzin w tym dziale, dzięki automatyzacji obsługi klienta opartej na nowoczesnych platformach typu self-service oraz rozwiązaniach takich jak wirtualni asystenci. Odpowiednio przygotowane chatboty AI, które połączone są z bazami danych o klientach czy informacjami o produktach, mogą samodzielnie odpowiadać na większość standardowych pytań, prowadzić klientów przez proces zakupowy czy zgłoszenia posprzedażowe. Automatyzacja zapewnia więc nie tylko szybczą i lepszą obsługę klientów, ale także oszczędności sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie w przypadku dużych sklepów e-commerce.

Jakie automatyzacje zarządzania sklepem internetowym są najbardziej opłacalne?

Automatyzacja sklepu internetowego może przynieść średniemu e-commerce’owi oszczędności rzędu kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie, ich wysokość jednak zależy od kilku czynników. Przede wszystkim ważne jest to, jakie automatyzacje wdrożymy. W artykule przedstawiliśmy sprawdzone podstawy, czyli takie procesy, które można zautomatyzować w niemal każdym e-commerce. Dlatego jeśli nie wiesz od czego zacząć zautomatyzowanie sklepu, wróć się do poprzednich akapitów. Jednak jeśli poprawisz już podstawy, warto pamiętać o tym, że każdy sklep działa w inny sposób i być może w Twoim istnieją bardziej specyficzne obszary, w których niestety przepala się spory budżet. Taką studnią bez dna może być na przykład tworzenie dużej liczby zdjęć aranżacyjnych produktów. Często spotykamy się także z problemem sprzedaży produktów konfigurowalnych, gdzie dział obsługi klienta każdorazowo musi pomagać w wyborze, przez co zespół rozrasta się nawet do kilkunastu osób. To właśnie takie specyficzne obszary przynoszą naszym klientom najwięcej oszczędności. Jeśli widzisz, że koszty któregoś procesu w Twoim e-commerce urosły do nieakceptowalnych progów, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci znaleźć sposób na oszczędności

Dołącz do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj od nas dodatkowe treści, checklisty i porady dot. automatyzacji biznesu.

Dziękujemy za zapis do newslettera!

Wkrótce otrzymasz wiadomość powitalną na podany adres e-mail.
Ups! Coś poszło nie tak, nie udało się wysłać formularza.
zespół Sagiton

Skontaktuj się z nami, aby zautomatyzować sklep online!

Pomagamy naszym klientom z branży e-commerce zautomatyzować ich sklepy internetowe. Dlaczego warto z nami współpracować? Nasz zespół przede wszystkim zwraca uwagę na możliwe oszczędności i ROI automatyzacji. Skontaktuj się z nami i nie automatyzuj "w ciemno"!

Umów bezpłatną konsultację

Sprawdź inne wpisy!

Zakupy online

E-commerce

problemy-do-rozwiazania-z-automatyzacja-procesow-w-ecommerce

5 problemów w ecommerce, które rozwiąże automatyzacja procesów

Chcesz skorzystać z automatyzacji w e-commerce, ale nie wiesz od czego zacząć? Przeczytaj nasz artykuł bazujący na realnych statystykach i dowiedz się, jakie obszary e-commerce najbardziej opłaca się automatyzować!

zarządzanie e-commerce

E-commerce

automatyzacje-do-zarzadzania-ecommerce

Efektywne zarządzanie sklepem internetowym dzięki automatyzacji e-commerce

W tym artykule skupimy się na kilku kluczowych aspektach obsługi sklepu internetowego oraz pokażemy, jak zoptymalizować tego typu działania dzięki automatyzacji procesów e-commerce. Przeczytaj blogpost i popraw efektywność Twojego sklepu!

płatnosc e-commerce

E-commerce

black-friday-przygotuj-swoj-sklep-na-wzmozony-ruch

Jak przygotować sklep internetowy i serwery na Black Friday – techniczny poradnik dla e-commerce

Niezawodna infrastruktura przy nagłym wzroście liczby zamówień? Skalowalne serwery? A może pewność, że możesz polegać na swoich systemach automatyzacji i integracjach? Znamy te tematy od podszewki – przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak przygotować swój e-commerce od strony technicznej na wysyp koszyków z okazji Black Friday. 

Napisz do nas!

Wybierz w formularzu temat, który Cię interesuje, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w przeciągu 24 h roboczych.

Pracownicy biura

Załącznik (opcjonalnie)

Dziękujemy za kontakt!

Twoja wiadomość została pomyślnie przesłana. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.
Ups! Coś poszło nie tak, nie udało się wysłać formularza.