Metodologia Lean

Dlaczego podejście Lean jest tak ważne?

Metodologia Lean
1

Dlaczego podejście Lean jest tak ważne?

Dlaczego podejście Lean jest tak ważne? -
Lean StartupLean ManufacturingZarządzanie ryzykiem

Duży i często spotykany problem stanowi ryzyko inwestycyjne związane z realizacją nowych pomysłów biznesowych, szczególnie startupów. Racjonalnie optymalizuj swoje nakłady czasowo-kosztowe, podczas realizowania Twoich idei biznesowych, wykorzystując metodologię Lean. Błyskawicznie dowiesz się, czy Twoje pomysły mają odzwierciedlenie w zapotrzebowaniu rynku, jak je ewentualnie dopasować do jego potrzeb; czy Twój model biznesowy jest prawidłowy oraz jaki jest Twój segment klientów.

2

Business Model Canvas

Gdy myślisz o stworzeniu startupu, ale nie wiesz od czego zacząć

Business Model Canvas - Gdy myślisz o stworzeniu startupu, ale nie wiesz od czego zacząć
Startup RoadmapPivotingAnaliza modelu biznesowegoAlternatywy modeli biznesowych

Jeżeli wybierasz się w nieznane miejsce, zawsze lepiej jest mieć ze sobą mapę. Dzięki wyznaczonej ścieżce z punktami A i B, nie będziesz błądzić dookoła i pytać się przypadkowych przechodniów, czy aby na pewno zmierzasz w dobrym kierunku. Podobnie jest z nowymi pomysłami biznesowymi.

Jeżeli Twój pomysł związany jest ze stworzeniem systemu/platformy IT, skorzystaj z pomocy ekspertów Sagiton, którzy nie tylko spojrzą na niego od strony technologicznej, ale również biznesowej. Wspólnie przeanalizujemy m.in. jakie wartości Twoje rozwiązanie ma przynosić użytkownikom; jakie koszty inwestycyjne należy uwzględnić w początkowej fazie, jak może wyglądać monetyzacja itp. Analiza pozwoli spojrzeć horyzontalnie na Twój pomysł i uzupełnić ewentualne luki w planie tak, abyś doszedł do wyznaczonego punktu B możliwie najlepszą drogą.

3

Customer Development i walidacja pomysłu

Dowiedz się, czy Twój pomysł ma sens, zanim zainwestujesz swój czas i pieniądze

Customer Development i walidacja pomysłu - Dowiedz się, czy Twój pomysł ma sens, zanim zainwestujesz swój czas i pieniądze
SurveysTesty A/BPrototypowanieMinimum Viable ProductTestowanie modelu biznesowegoAnaliza sentymentu

Premiera produktu zawsze wzbudza sporą ciekawość w otoczeniu. Zanim jednak oficjalnie go udostępnisz i oddasz w ręce odbiorców, warto poddać testom A/B i badaniom jego model biznesowy oraz prototyp.

Korzystając z takiego wsparcia przed pracami implementacyjnymi, będziesz mógł zweryfikować swój pomysł biznesowy, procesy w jego ramach oraz specyfikę segmentu odbiorczego (np. poprzez analizę sentymentu). Uzyskane informacje zwrotne pozwolą na dopasowanie rozwiązania do potrzeb rynku już na samym początku procesu inwestycyjnego, co skutkuje obniżeniem Twojego ryzyka, zwiększeniem zainteresowania otoczenia konsumenckiego, a także możliwością zbudowania bazy potencjalnych klientów.

4

Od MVP do PMF

Bo pomysł nie musi być perfekcyjny od samego początku

Od MVP do PMF - Bo pomysł nie musi być perfekcyjny od samego początku
Ciągłość dostarczaniaZarządzanie ryzykiemIterative Market Fit

Jednym z pozytywnych scenariuszy biznesowych jest zaprojektowanie produktu, który nie zostanie zlekceważony i będzie cieszył się dużą popularnością wśród odbiorców. Dlatego, aby mieć pewność, że Twój produkt będzie odpowiadał na wymagania konsumentów, wspólnie przygotujemy jego wersję minimalną (Minimum Viable Product, MVP), zachowując kluczowe funkcjonalności, które chciałbyś zweryfikować pośród jego wczesnych użytkowników (tzw. early adopters).

Takie podejście umożliwi iteracyjne dostosowywanie Twoich pomysłów do zasygnalizowanych oczekiwań, a w połączeniu z testami A/B, badaniami empirycznymi oraz działaniami z zakresu Customer Development, uzyskanie optymalnej formy dopasowanej do specyfiki rynku (Product/Market Fit, PMF). To wszystko sprawi, że ryzyko inwestycyjne związane z tym przedsięwzięciem drastycznie spadnie, a Twój produkt nie będzie stanowił kolejnej wątpliwej propozycji, lecz w pełni oczekiwane rozwiązanie rynkowe.

5

Growth Hacking

Przestań zgadywać i zacznij mierzyć rezultaty

Growth Hacking - Przestań zgadywać i zacznij mierzyć rezultaty
Rapid Business GrowthStatisticsAnalyticsSkrypty

Ojciec amerykańskiej reklamy John Wanamaker powiedział kiedyś „Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest marnotrawiona. Problem w tym, że nie wiem która to połowa” (“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is, I don't know which half”). Niestety to stwierdzenie wydaje się być wciąż aktualne, sądząc po niektórych kampaniach marketingowych. Nie musi tak być

Dzięki wsparciu od zespołu Growth-Hackerów, do Twoich kampani online/offline zostaną podłączone mechanizmy mierzenia ich skuteczności (m.in. skrypty, generatory raportów, silniki analizy zachowań konsumenckich, systemy kolekcjonowania leadów). Będziesz wiedział, które kanały, jaka forma komunikacji oraz który sektor przemysłu najlepiej reaguje na Twoje kampanie. Pozwoli to Tobie podejmować świadome decyzje bazujące na liczbach, a nie na niepotwierdzonych hipotezach. Nie marnuj zasobów finansowych i doprowadź do sytuacji, w której każdy pieniądz jest wydawany mądrze i przynosi Tobie wymierne korzyści.

Interesują Cię kompleksowe rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb?